Bästa veckan någonsin!

Denna veckan har det hänt mycket... here we go!

Förra helgen åkte jag flygplan över NYC med barnens kusin Sean (bilder kommer i ett senare inlägg när jag har kameran till hands), vilket var väldigt intressant till en början. Litet flyg med 4 säten, plats för pilot Roger, Sean, Seans kompis David och mig själv. Vi lyfte och flög vidare upp mot the big apple, vyn var fantastisk och över NYC kan jag erkänna att jag kände mig på något sätt lyckligare än när vi lyfte, antar att detta är vad man kallar exhaltering. Resan var dock litet för lång, efter NYC så såg vi samma sorts landskap om och om igen, så jag tröttnade där i baksätet... jag har en förmåga att snabbt bli uttråkad.
När vi landade åkte vi sedan och åt lunch som slutade med att Sean var i behov av heimlich manövern, mycket skrämmande, men ingen kom till direkt skada om man nu inte räknar med den psykologiska terrorn som Sean fick uppleva. Stackaren.
Därefter hängde jag i Princeton hemma hos Sean, såg på film och gick sedan ut och åt Sushi för första gången i mitt liv. Det var godare än jag hade tänkt mig, men jag föredrar nog hellre lagad mat.

I tisdags åkte min värdfamilj på semester till Florida, jag valde att spara mina pengar och stanna hemma som hundvakt istället. Jag och Wilson har det jätteroligt. Vi inledde vår vecka med att på onsdagen dra iväg till familjen Block och Elina. Tre underbara dagar med en underbar kusin! <3
Vi solade, tjötade, åt god mat, gick på bio, slappade, åt mer god mat och umgicks rent allmänt. Älska semester!

Fredagen bar det av hem till Toms River igen, en timma senare dök Dorothea upp och vi såg på mer film och åt Ben & Jerry glass. Pratade och hade roligt. Gick upp tidigt lördag morgon, åkte till busstationen och plockade upp Jojo som har bytt värdfamilj till en i Long Island. Åkte hem, solade, tjötade, lyssnade på bra musik, kollade japanska videoklipp, lyssnade på japanska sånger, sjöng, skrattade och kastade boll. Det var grymt roligt, jag och Doro kastade runt en tennisboll i två timmar, vi skulle kunna starta ett baseboll lag för kvinnor. Resultatet är grym träningsvärk i muskler jag inte ens visste att jag hade.
På lördagkvällen åkte vi tre till Shogun Japanese Restaurant, Hibachi åt vi denna gången, där de lagar maten framför en, kastar runt knivar, tänder eld på saker och underhåller gästerna något fantastiskt! De kastar tom. maten i ens riktning så får man själv försöka sätta tänderna i den. Jag var extatisk.

Nu har mina au pair vänner åkt hem, jag är ensam med Wilson och jag är ledsen över att jag bara har två dagar kvar av min semester. Däremot är jag glad för jag listade ut att det är 10 veckor kvar tills jag kommer hem. Jag har begärt flyg hem runt 31 juli - 2 augusti. Om några veckor har jag min flygtid! Yatta!

Snart ses vi igen! Jâ ne! 

Kommentarer
Postat av: morsan

Så häftigt att åka i ett sådant litet plan, men samtidigt lite hemskt. Underbart att du haft en sådan härlig vecka med kompisarna.

Tänk va tiden flyger snart är du hemma hos oss igen, längtar efter dig!

Älskar dig kramar i massor <3

2010-05-24 @ 09:49:52
Postat av: Eila Mårtensson

Hej du sköna, verkar häftigt att flyga över NYC..och vilken vecka du har haft..och snart är du hemma...ojojoj ojojojoj ojojojojojojo :-)

2010-06-01 @ 22:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0