Kinamat och Nålstick.

Här kommer nu äntligen den efterlängtade förtäljelsen om mina två underbara veckor tillsammans med mitt eget kött och blod. Som grädde på moset får ni även den senaste veckans händelser.

Jag tänker börja min berättelse med min ivriga väntan på flygplatsen den 27 december 2009. Jag hade under förmiddagen packat min resväska inför två förväntansfulla veckor. Hur skulle jag känna när jag såg dem? Hur skulle jag reagera när jag såg min familj? Jag fann flygplatsen att vara en riktigt intressant plats, det lugnade ner mig att titta på alla människor, människor från världens alla hörn, människor som precis som jag väntade på att få hälsa sina vänner och familj välkomna.

Emellanåt kunde man höra de glada skriken från väninnorna som kramade om sin kompis, eller från pojkvännen som ömt kysste sin käresta. Jämte mig lämnade en dotter sina väskor bakom och sprang och mötte sin mor. Jag undrade om det var så jag skulle göra…

När jag stod där kunde jag känna hur nervös jag var, jag skakade… varför skakade jag? Detta var ju min familj. Men närjag såg dem kunde jag förstå varför. Efter fem månader av att endast se dem på datorskärmen, efter fem månader av att bara höra deras röster kunde jag nu slänga mina armar om dem. Tårarna rann och jag kramade min mamma som om jag aldrig tänkte släppa taget. Sann lycka.

 Det var mitt gråtfyllda och efterlängtade möte med min familj + Ingegerd på flygplatsen.

Efter detta tog vi oss till vårt hotell, sov, åkte ner till New Jersey och hälsade på min värdfamilj, åt kinamat i NYC (mycket kinamat, mums!) min favoritmat för er som är intresserade, gick på bio (min favoritsysselsättning) Sherlock Holmes och Avatar är filmer som verkligen måste ses! Vi hann även med lite sight seeing; Times Square, Empire State Building, I <3 NY t-shirtar, Frihetsgudinnan, Chinatown, 5th Avenue shopping, etc.

Sedan bar det av till Florida och Key West! Där var det varmare, men inte så varmt som vi hade tänkt oss. Badvärme tyckte Alex i alla fall och familjen Ivarsson (våra grannar) som jag heller inte hade sett på länge. Det var mycket roligt att se dem igen och från vårt möte fick jag med mig en permanent souvenir, här är bild på den:

 

I Key West och Miami shoppade vi, åt mat, tog det lugnt och shoppade lite mer. Miami Beach bjöd tom. på en solfylld dag som slutade med att Ingegerd och morsan hyllade kokta kräftor genom att bära samma färg. Mycket stilfyllt om jag får säga det själv.

När jag kom hem igen var barnen oerhört glada över att se mig, det kändes bra eftersom jag var lika glad att se dem. Min värdfamilj är underbar. Veckan har gått snabbt men trots det har jag ändå haft tid att umgås med Jojo, vi åkte till NYC med Sophie (en annan au pair) igår. Det var mycket skoj och vi besökte två välkända platser från filmerna "Natt på Museet" och "The Day after Tomorrow", dvs. American Museum och Natural History och NY Public Library. Dessutom åt vi lite kinamat^^
Nu tänker jag sluta skriva och låta bilderna tala.



Uppe på Empire State Building med min favorit bror^^




































Kommentarer
Postat av: Anna K

Snygga bilder och snygg tatuering :)

2010-01-18 @ 07:24:12
Postat av: Morsan

Vilka härliga veckor vi fick tillsammans trots det halvdåliga vädret.....

Kramar

2010-01-19 @ 10:01:14
Postat av: Anonym

kul med många bilder :D tatueringen blev asbra (y

2010-01-19 @ 17:54:18
Postat av: Tina

Det märks att du älskar din familj,du skriver ju så jag börjar gråta.Kramar imassor Tina

2010-01-20 @ 23:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0