Better safe than sorry...

Gårdagen var otroligt... spännande och händelserik på något sätt. Ni ser i fredags fick vi en snöstormsvarning och igår kom snön. Jag har aldrig känt mig så lycklig som när jag kom upp på morgonen, tittade på julgranen och snön färgade horisonten vit. Nu kan jag inte ens se ut genom mitt lilla fönster för all snö.



Igår i alla fall bestämde jag och Jojo oss för att dra till köpcentret, redan där kändes kvällen lovande, med Jojo är det alltid kul på menyn. Vi cruisade runt i 40 km/h tillsammans med de andra få bilförare som vågade sig ut på vägarna. Med värme på full throttle och med en stortå på gaspedalen lyckades vi ta oss till köpcentret.
Jojo köpte lite vinter nödvändigheter, så som halsduk och vantar och jag... jaa, jag köpte något hemligt^^ Ni får veta om några veckor.



Sedan bestämde vi oss för att gå på bio... skulle kanske åkt hem istället, men nej, jag ångrar faktiskt inget. Kvällen var så rolig!
Vi köpte biljetter till nya Disney filmen The Princess and the Frog. Väldigt söt, men inget slår Lejonkungen! Vi var vid bion en timma för tidigt, så med nyköpta popcorn och kylda drycker satte vi oss på golvet utanför en biosalong, som någon turligt nog hade lämnat dörren öppen på. Så vi njöt av inledningen till Invictus, även den vill jag se. Men bäst vi satt där och roade oss så kom en kille som arbetade där, han tittade in i biosalongen, insåg att filmen faktiskt var igång, och stängde dörrarna till mitt favoritställle. Han sa ingenting, vilken humorlös person... han bevärdigade oss inte ens med en blick. Jag ångrar att jag inte slängde ur mig; "Hey, we're watching that!", men tyvärr är jag inte modig nog. Vi fnittrade sedan in i VÅR biosalong.







Efter filmen gick vi ut till vår bil, vände, hämtade en snöskyffel och skottade ut bilen från parkeringen. Haha, på endast två timmar hade bilen snöats in, så självklart när jag skulle köra hem Jojo så fastnade min framhjulsdrivna bil i den höga snön. Men med lite knuffande från bystanders så kom jag äntligen loss och var påväg hem.
Fastnade ännu en gång, vet inte vad jag tänkte på, jag menar... nä det är för generande för att berätta. Men man lär ju sig av sina misstag. Kom tillslut ur knipan. Räddade dagen med det vitsiga:
"The day ended well and hopefully I'm all out of egghead moves for now."^^

Tack Aila & Co. för julkortet, och tack Mormor för den underbar halsduken. Bästa julklapp jag någonsin fått! :D<3

Kommentarer
Postat av: Anna K

Hej Veronica:) Vad kul med snö :) Ser ut som om du har det jätte kul där borta! Saknar dej här hemma:)

Kram Anna

2009-12-20 @ 19:51:09
Postat av: Eila



Oj, vad snö ni fått, här har vi några futtiga cm men en massa kyla, -12 grader...

Du är väl försiktig när du kör i snöyran..



Kram från Taberg

2009-12-20 @ 21:44:05
Postat av: Morsan

Härliga vinterkort här är det också vitt, så det lyser upp lite i mörkret.

Nedräkning, jippie! Ta det lugnt på vägarna, du är väldigt värdefull.



Kramar och pussar

MAMSEN

2009-12-21 @ 08:27:24
Postat av: Leila

Ser ut som du har roligt over there. God Jul från faster och Alicia

2009-12-22 @ 12:10:44
Postat av: Aila

OJ VAD SNÖ!!!

Ta det lugnt i trafiken! Du har väl vinterdäck?

Ha en riktigt bra jul!

Julhälsningar från Östersund och fam. Puonti

PS Vi har inte alls så mycket snö.

2009-12-24 @ 12:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0